چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » قیمت گاز آمریکا به بالاترین حد در ۱۲ هفته اخیر رسید

قیمت گاز آمریکا به بالاترین حد در ۱۲ هفته اخیر رسید

کد خبر: 9175

قیمت گاز طبیعی ایالات‌متحده آمریکا به‌دلیل نگرانی‌ها از توفان «هلن» با حدود ۷درصد افزایش به بالاترین حد در ۱۲ هفته گذشته رسید.

به گزارش بازار، قیمت‌های آتی گاز آمریکا در معاملات روز دوشنبه (دوم مهر) در پی نگرانی‌ها درباره کاهش تولید شرکت‌های نفت و گاز آمریکایی فعال در خلیج مکزیک به‌دلیل تشدید توفان «هلن» با حدود ۷درصد افزایش به بالاترین حد در ۱۲ هفته گذشته رسید.

قیمت آتی گاز برای تحویل در ماه اکتبر در بازار بورس کالای نیویورک با ۱۷.۹ سنت یا ۷.۴درصد افزایش به ۲ دلار و ۶۱۳ سنت برای هر یک‌میلیون بی‌تی‌یو رسید که بالاترین قیمت از ۲۷ ژوئن است.

این بزرگ‌ترین افزایش درصد روزانه قرارداد از اواخر اوت به‌ شمار می‌آید.

مرکز ملی توفان ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود یک توفان استوایی بالقوه در دریای کارائیب به‌سرعت به‌سمت خلیج مکزیک بیاید و این امکان وجود دارد که تا پنجشنبه به توفانی بزرگ با بادهایی با سرعت ۱۱۵ مایل در ساعت (۱۸۵ کیلومتر در ساعت) تبدیل شود.

اگرچه توفان‌ها به احتمال زیاد تقاضا و قیمت گاز را به‌دلیل قطع برق و تعطیلی کارخانه‌های صادرات گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) کاهش می‌دهند، تحلیلگران معتقدند این توفان اکنون در مسیر نیروگاه‌های با خوراک ال‌ان‌جی است.

منبع: tahlilbazaar-305059

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید