چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » یزد رتبه اول کشور در صدور اسناد موقوفات/ سنددار شدن ۴۵ درصد موقوفات استان یزد

یزد رتبه اول کشور در صدور اسناد موقوفات/ سنددار شدن ۴۵ درصد موقوفات استان یزد

کد خبر: 9193

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: یزد در اخذ سند کاداستری و تعویض اسناد رتبه برتر را طی ۶ ماه اول امسال کسب کرده و هم اکنون ۴۵ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت کاداستری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، مهدی اقبال در نشست کارگروه مشترک ثبتی ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف امور خیریه استان یزد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برای حل مشکل تعداد بالای رقبات فاقد سند، نباید فقط به دستورالعمل‌ها و تکالیف سازمانی اکتفا کنیم.

وی با اشاره به رتبه پایین یزد در بخش موقوفات و رقبات فاقد سند رسمی کاداستری افزود: باید با خودمان عهد ببندیم که ۱۵ هزار سند موقوفات فاقد سند و حدود ۲۰ هزار رقبه فاقد سند را صادر سنددار کنیم و در این راستا ادارات شهرستان‌های ثبت اسناد و اوقاف، کارگروه‌های مشترک ثبتی به صورت هفتگی برگزار کنند.

مدیرکل ثبت اسناد یزد گفت: در کارگروه‌های شهرستانی نسبت به مغایرگیری آمارهای دو اداره، عدم حذف ستاره‌ها، کسب رضایت اوقاف در املاک مجاور موقوفات و اولویت دادن به صدور اسناد بقاع متبرکه مورد توجه باشد.

اقبال همچنین تقویت واحدهای ثبتی ضعیف در صدور اسناد موقوفات استان، ارائه پرونده‌های مشکل دار به‌ویژه در موضوع اوقاف را خواستار شد و گفت: همه مجموعه‌های قضائی و نظارتی استان حامی کامل صدور اسناد موقوفات فاقد سند هستند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول باید تکلیف موقوفات فاقد سند هرچه سریع‌تر مشخص شود، ادامه داد: باید تلاش شود تا تمامی امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه‌های استان دارای سند مالکیت کاداستری شوند و طرح زیبایی از این سند در آن مجموعه‌های متبرک نصب شود تا همه افراد بر این امر واقف شوند.

منبع: imna-793239

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید