چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » نخستین جشنواره بین‌المللی ورزش دانش‌آموزی کردستان آغاز شد

نخستین جشنواره بین‌المللی ورزش دانش‌آموزی کردستان آغاز شد

کد خبر: 9201

نخستین جشنواره بین‌المللی ورزش دانش‌آموزی کردستان با برگزاری آئین افتتاحیه در عمارت خسروآباد سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، نخستین جشنواره بین‌المللی ورزش دانش‌آموزی کردستان با حضور چهار تیم از استان کردستان و اقلیم کردستان عراق _سه‌شنبه‌شب چهارم مهر_ با برگزاری آئین افتتاحیه در عمارت خسروآباد سنندج آغاز به کار کرد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این آئین، اظهار کرد: دیپلماسی ورزشی در مناسبات بین‌المللی دارای اهمیت ویژه‌ای است و در تحکیم روابط مابین ملت‌ها و کشورها نقش به سزایی دارد.

وی افزود: ورزش از زیرساخت‌هایی است که می‌توان پیوند هویتی بین اقوام جهان ایجاد کند.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: کردستان ایران و عراق در ریشه‌های فکری و تمدنی تشابهات زیادی دارد و مرزهای جغرافیایی نباید عاملی برای فاصله بین قوم کُرد باشد.

رمضانی گفت: این چنین برنامه‌ها با برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر توسعه روابط و برنامه‌های چندجانبه در اقلیم کردستان و دیگر استان‌های آن باید برگزار شود.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی با کشورهای همسایه از جهات مختلف گردشگری و تبادل فرهنگ تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه در مجموعه آموزش‌وپرورش کردستان دیپلماسی ورزشی با همسایه‌ها برقرار شده است؛ ابزار امیدواری کرد این رویدادها زمینه‌ای برای مراودات بیشتر باشد.

به گزارش ایمنا، این جشنواره با حضور ۱۲۰ دانش‌آموز از استان کردستان و اقلیم کردستان عراق در چهار رشته بسکتبال، فوتسال، کشتی فرنگی و تنیس‌روی‌میز به مدت سه روز در سنندج برگزار می‌شود.

منبع: imna-793293

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید