چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » بازگشت بورس به روزهای سبز!؟

بازگشت بورس به روزهای سبز!؟

کد خبر: 9218

برای ثبات در کانال قیمتی سطوح دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیاز است تا دو شاخص بازاری و بنیادی از بازار حمایت نمایند.

سمیه شوریابی؛ بازار: روز معاملاتی جاری با افزایش حدود ۲۳۵۵ واحدی شاخص کل به اتمام رسید و در نهایت این نماگر در ارتفاع دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در بازار امروز در نهایت ارزش معاملات خرد ۵۷۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و از سوی حقیقی ها بیش از ۳۱۲ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

بازگشت بورس به روزهای سبز!؟

بوی رونق می‌آید؟

شاخص کل بازار از کف ۲۳ مرداد ماه با رشد بیش از هشت درصدی، در محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار گرفته‌ است.

به نظر می‌رسد بازار در این محدوده حالت تعادلی به خود گرفته‌ و برای ثبات در این کانال قیمتی سطوح دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد و دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیاز است تا دو شاخص بازاری و بنیادی از بازار حمایت کنند، اول آنکه وعده‌های همتی برای رشد دلار نیما و کاهش نرخ بهره هنوز به وضوح عملیاتی نشده‌ است، به طوری که به تازگی میانگین دلار نیما در سال‌جاری از ۴۳ هزار تومان عبور کرده‌ است، همچنین طی دوران همتی نرخ اوراق افزایش قابل توجهی داشته است.

از سوی دیگر خبر مذاکرات که از سوی عراقچی و در نیویورک منتشر شده‌ است، احتمالاً بازار را پررونق نگه می دارد، افزایش شانس تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بازار سهام را برای آنکه در فضای امن‌تری دادوستدهای خود را انجام دهد، آماده کرده است.

منبع: tahlilbazaar-305196

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید