چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » احداث بزرگترین آبدرمانی ایران در نیر

احداث بزرگترین آبدرمانی ایران در نیر

کد خبر: 9273

اردبیل- امام جمعه شهرستان نیر گفت: بزرگترین آبدرمانی کشورمان و استان اردبیل در شهرستان نیر در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام آیت نعمتی ظهر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران در نیر اظهار کرد: خبرنگاران با شجاعت و احساس مسئولیت در سنگر دفاع از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم حاضر شده و سعی می‌کنند تأثیرگذاری قلم و بیان خود را در رفع مشکلات مردم به عینه مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: همان طوری که فرمانده سپاه اعلام کردند اثر قلم یک خبرنگار از اثر موشک بالاتر است چرا که خبرنگاران با صراحت بیان و صداقت کلام خود می‌توانند تأثیرگذاری بی‌نظیری را در عرصه پیشرفت و حرکت رو به جلوی جامعه بدون حب و بغض داشته باشند.

امام جمعه شهرستان نیر از تلاش یک ساله خبرنگاران نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی استانی و شهرستانی در انعکاس خواسته‌ها و مطالبات مردم محروم منطقه قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند بستر و زمینه تعامل و هم‌افزایی بیشتر دلسوزان عرصه خدمت‌رسانی را فراهم کرده و در این حوزه با چشم بینا و حفظ امانتداری نقش‌آفرینی کنند.

نعمتی ظرفیت عظیم رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی را در انعکاس سریع و شفاف مشکلات و دغدغه‌های فراگیر مردمی یادآور شد و افزود: به دور از صحنه‌های عداوت و دشمنی، باید به سمت بیان حقایق و نقدهای منصفانه حرکت کنیم و از تهدید و کینه‌توزی علیه یکدیگر پرهیز کنیم چرا که ما به اندازه کافی دشمن غدار در سطح جهانی داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح‌های بسیار زیادی در این شهرستان سال‌های طولانی و متمادی بلاتکلیف به حال خود رها شده بود که نمونه آن طرح گردشگری و آبدرمانی آزادی بود که با تلاش سرمایه‌گذار و مجموعه‌های دلسوز استانی و شهرستانی با پیشرفت مناسب در حال اجرا است.

امام جمعه شهرستان نیر نمونه این پروژه‌های با پیشرفت مناسب و قابل افتتاح را مدرسه روستای ویرسق و توسعه دانشگاه فرهنگیان نیر با جذب دانشجو از ۹ استان اعلام کرد و ادامه داد: پایاب سد سرخاب، کمربندی نیر، توسعه شهرک و ناحیه صنعتی و برخی دیگر از پروژه‌های عمران شهری مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

نعمتی به ظرفیت عظیم نیر در توسعه آب‌های گرم و معدنی اشاره کرد و گفت: روستاهای گلستان، سقزچی، ولیعصر، قره‌شیران و نیر دارای چشمه‌های آب‌گرم متعددی است که بزرگترین آبدرمانی کشورمان و استان اردبیل نیز در نیر در حال احداث است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیر دروازه ورودی استان از شمالغرب محسوب می‌شود، ضرور است تا به دور از نگاه بغض‌آمیز، به توسعه این منطقه اهتمام داشته باشیم و سرعین و نیر را ۲ بازوی جدانشدنی در مسیر توسعه گردشگری بدانیم.

امام جمعه شهرستان نیر وجود غار گلستان – شیران به طول ۱۱ کیلومتر و دیگر بناهای تاریخی و گردشگری را ظرفیت مغفول مانده در نیر اعلام کرد و افزود: بهتر است دروازه ورودی استان از این منطقه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد تا ما بتوانیم بهترین شرایط حضور گردشگران و مسافران را فراهم کنیم.

نعمتی به ظرفیت این شهرستان در توسعه زنجیره تولید پوشاک اعم از جوراب و البسه اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی این زنجیره ارزشمند به تولید ثروت و ایجاد فرصت اشتغال در این منطقه کمک کرده است.

وی همچنین به رتبه اول نیر در سطح کشور در کمک به عتبات عالیات و همچنین عشق و محبت به اهل بیت اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی امیدواریم مردم این منطقه با کمک‌های خود زمینه راه‌اندازی و تقویت موکب‌های عزاداری اربعین حسینی را فراهم کنند.

منبع: tahlilbazaar-305332

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید