جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » قدردانی از از خادمین سلامت اربعین و رویداد قدم به قدم در مسیر بهشت در مرکزی

قدردانی از از خادمین سلامت اربعین و رویداد قدم به قدم در مسیر بهشت در مرکزی

کد خبر: 9294

در مراسمی از خادمین سلامت اربعین، رویداد قدم به قدم در مسیر بهشت و رویداد همسفران خورشید با حضور شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، میرهاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، معاونین و جمعی از اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سیدرضا میرهاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: خدا را شاکریم دو سالی است توفیق خدمتگزاری به زائرین امام حسین در ایام اربعین نصیب اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی شده است.

وی افزود: جا دارد از همه عزیزانی که بانی برنامه ریزی، سازماندهی و پیگیری در استقرار درمانگاه‌های هلال احمر، در کربلا و شهر عراق بودند، قدردانی کنم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته دو درمانگاه برنامه‌ریزی شد، امسال هم با وجود مشکلات فراوان هفت گروه، چهار گروه زیارتی و سه گروه درمانی عازم کربلا و شهر عراق شدند تا به زائران خدمت رسانی کنند.

میرهاشمی ادامه داد: انسان شریف و بی‌حرمتی به او حرام است اما وقتی شخصی زائر امام حسین، مقدس می‌شود، اگر در درمانگاه هلال احمر استان مرکزی در عراق، حتی با یک مسکن باعث التیام سردرد یک زائر اباعبدالله شویم و با یک حال خوب زائر امام حسین شود در زیارت او سهیم هستیم و باعث آبادی دنیا آخرت فرد می‌شود.

وی افزود: به گفته امام صادق پیشانی شما منتسب به اباعبدالله الحسین و امام رضا است، چه عزیزانی که در کربلای معلی حضور پیدا کردند و چه عزیزانی که در ایام شهادت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت شرکت کردند و به زوار امام رضا علیه السلام خدمات رسانی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: جمعیت زائرین اربعین بالغ بر ۲۴ میلیون نفر رسیده است، پرشورترین مراسم مذهبی و غیرمذهبی، اربعین اباعبدالله الحسین است که این عنایت خداوند است و شما برگزیده‌های خداوند هستید، امید می رود خداوند به جمعیت هلال احمر استان مرکزی توفیق دهد که هر ساله بتواند به زائرین امام حسین و امام رضا علیه السلام و اهل بیت علیه السلام خدمات رسانی کنند.

خدمت رسانی بیش از ۳۵۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اربعین

علیرضا شهرجردی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم با تبریک هفته وحدت و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اربعین امام حسین علیه السلام خدمات رسانی کردند و به عنوان خادم الحسین سلامت در این راه حضور داشتند.

وی افزود: نزدیک به ۲۸۰ نفر از آنها مورد تقدیر قرار می‌گیرند و علاوه بر این تعداد، ۸۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی که در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت آقا امام رضا در سالروز شهادت ایشان بعد از برگشت از مراسم اربعین، خدمت رسانی کردند، تقدیر می شوند.

وی افزود: خدمات درمانی، درمانگاهی و بهداشتی از اهم خدماتی بود که در اربعین امسال به زائرین ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت، اعضای جمعیت هلال احمر استان مرکزی، با ویلچر به بیش از ۳۰۰۰ نفر از زائرین امام رضا علیه السلام خدمات ارائه دادند.

رحیم غلامی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی هم اظهار کرد: در ایام اربعین موکب های استان مرکزی خوش درخشیدند و هلال احمر استان مرکزی با استقرار درمانگاه در شهر کربلا منشا خدمات بسیار خوبی بود و خدمات ارزنده ای به زائرین حسینی ارائه دادند.

وی افزود: در ایام اربعین ۵۰ موکب در خاک عراق و ۳۰ موکب در ایران به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کردند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه در عراق از سامرا تا کاظمین، نجف، مسیر نجف تا کربلا و خود شهر کربلا موکب ها مشغول خدمات رسانی بودند افزود: ۳۰ موکب هم از شهر زرندیه تا توره به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دادند.

غلامی بیان کرد: در مجموع در ۸۰ موکب، ۸۷۶ هزار پرس شام، یک میلیون پرس ناهار و تعداد ۲ میلیون و ۴۶۱ هزار پرس میان وعده، بین زائرین حسینی توزیع شد و موکب‌های استان مرکزی خوش درخشیدند.

منبع: imna-793971

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید