شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » عراقچی: حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه «جنایت جنگی» است

عراقچی: حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه «جنایت جنگی» است

کد خبر: 9357

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حملات جدید رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت پیامی صادر و این تجاوزات را جنایات جنگی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حملات جدید رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت پیامی صادر و این تجاوزات را جنایات جنگی قلمداد کرد. پیام سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حملات جدید رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت به این شرح است:

ماهیت رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی بر ترور و کشتار انسان های بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، بنا نهاده شده است. شهادت بیش از ۴۳ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۹۳ هزار نفر در کنار آواره کردن بیش از دو میلیون نفر و تخریب صدها هزار اماکن مسکونی، زیربنایی، درمانی و آموزشی در نوار غزه در کمتر از یکسال، حاکی از جنایت علیه بشریت، نسل زدایی، پاکسازی نژادی و جنایت جنگی می باشد که در سکوت و بی اقدامی جامعه بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر ارتکاب یافته اند.

ناتوانی و یا عدم تمایل مجامع بین المللی و حامیان رژیم صهیونیستی در توقف جنایات این رژیم در نوار غزه موجب شد تا گستاخ تر از قبل، این بار مردم بی گناه لبنان را از طریق تبدیل فناوری های ارتباطی به سلاح و از طریق حملات هوایی هدف قرار دهد و جان انسان های بی‌گناه بسیاری را بگیرد.

حملات دیروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است و نشان دهنده این است که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا به بی تفاوتی و عدم اقدام خود با اتخاذ اقدامات جدی در جهت توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی پایان دهد. از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز درخواست می کنیم تا هرچه سریعتر نشست فوق‌العاده سران سازمان را برای رسیدگی به این وضعیت برگزار کند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی خود با ملت و دولت لبنان، مراتب تسلیت خود را به خانواده شهدای این جنایت عظیم ابراز می دارم. دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

منبع: imna-794322

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید