شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » برخورد لازم در استان مرکزی با اصناف متخلف صورت نمی‌گیرد

برخورد لازم در استان مرکزی با اصناف متخلف صورت نمی‌گیرد

کد خبر: 9379

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه در استان با اصناف متخلف برخورد لازم صورت نمی‌گیرد گفت: بازرسی‌های انجام‌ شده از اصناف در سطح کشور ۲.۵ درصد و در این استان ۱.۸ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمدرضا گودرزی صبح امروز _شنبه هفتم مهر_ در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی اظهارکرد: جهاد کشاورزی استان مرکزی در شهریور امسال تنها یک پرونده به تعزیرات گزارش داده است.

وی با اشاره به کاهش ارسال پرونده ها به تعزیرات افزود: برخوردهای انجام شده با تخلفات اصناف مختلف بیان و در صورتی که انحراف و تخلفی در هر زمینه وجود دارد شایسته است موارد تخلف، به تمام واحدهای صنفی اعلام شود تا همه رعایت کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه در استان با اصناف متخلف برخورد لازم صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: بازرسی‌های انجام شده از اصناف در سطح کشور ۲.۵ درصد و در این استان ۱.۸ درصد است.

گودرزی تصریح کرد: قیمت مرغ در استان مرکزی هزار تا دو هزار تومان بالاتر از میانگین کشوری است، البته مرغ در این استان بیش از نیاز مردم تولید می شود و فراوانی مرغ در استان وجود دارد اما قیمت تمام شده آن بالا است و برخی مردم از این موضوع ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه اولین مسئول برای رسیدگی به تخلفات صنفی و گرانی، اتحادیه‌ها هستند، اضافه کرد: این باور در اتحادیه‌های و اتاق اصناف استان مرکزی وجود ندارد و در این زمینه استان فاصله معناداری نسبت به کشور دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با کمبود امکانات و اعتبارات همراه هستند و این مشکلات موجب شده تا در زمینه برخورد با تخلفات توفیقات کم باشد.

گودرزی با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه تورم جزو ۱۰ استان با نرخ بالا در کشور بود گفت: در شهریورماه با روند کاهشی نسبت به میانگین کشور همراه شده است اما باز هم در بسیاری از موارد از قبیل: نرخ تورم در آب، برق و سوخت از میانگین کشور بالاتر است و این موضوع باید با جدیت بررسی شود زیرا این بخش براساس مصوبه سراسری به صورت یکسان در کشور باید اعمال شود.

سعید نورالهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم اظهار کرد: وضعیت قیمت مرغ در استان خوب نیست و انتظار می رود توزیع مرغ از طریق سامانه تعاون انجام شود تا این وضعیت بهبود پیدا کند.

وی افزود: در صورتی که توزیع مرغ از طریق این سامانه انجام نشود، برخورد قانونی انجام خواهد شد، جهادکشاورزی باید با هر مرغداری که توزیع مرغ را از طریق سامانه انجام نمی‌دهد برخورد کند.

هر هفته یک مرکز زیبایی غیرمجاز در استان مرکزی مهر و موم می‌شود

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه هر هفته یک مرکز زیبایی غیرمجاز در استان مرکزی مهر و موم می‌شود اظهارکرد: در شش ماه اول امسال، ۸۰ مرکز زیبایی و دندانپزشکی غیرمجاز مهر و موم شده است.

وی افزود: در استان مرکزی به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم کسی با سلامت مردم بازی کند، اگر پرونده تخلفات کمتر شده تنها به دلیل بازرسی ویژه و مستمر است.

۷۰ درصد عطاری‌ها بدون جواز کسب فعالیت می کنند

علی یادگاری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اینکه ۷۰ درصد عطاری‌های استان مرکزی بدون مجوز فعالیت می کنند اظهارکرد: در این استان ۴۵۰ عطاری وجود دارد که تنها ۱۵۰ تا حدود ۲۰۰ واحد آنها مجوز دارند، عطاری‌های غیرمجاز دخالت‌های غلط در کارهای پزشکی دارند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: معاون قضایی استان مرکزی دستوری صادر کرده که در صورتی که عطاری در لحظه بازرسی مجوز نداشت، بلافاصله مهر و موم شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ۱۶۰ داروخانه استان مرکزی تحت پوشش این دانشگاه هستند گفت: در شش ماه اول امسال از ۱۴۰ داروخانه بازدید و فاکتورهای فروش صادره آنها بررسی شد و چند فقره تخلف به علت عدم آگاهی مشاهده شد.

یادگاری ادامه داد: در راستای گرانفرشی ۲۴ مورد شکایت دریافت شده بود که چهار مورد آن اثبات و همچنین برخی داروخانه‌های استان از تهیه و عرضه شیرخشک ممانعت می‌کردند که با آنها برخورد شد.

روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن مرغ در استان توزیع می‌شود

حمیدرضا اخوان معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی هم اظهارکرد: روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن مرغ در استان توزیع می‌شود و مابقی نیاز به خارج از استان صادر می‌شود.

وی افزود: از بیست و هشتم شهریور تا سوم مهرماه روزانه ۲۵۰ تن مرغ و از سوم مهرماه تاکنون روزانه ۲۰۰ تن مرغ در استان کشتار صورت گرفته است و مشکلی در توزیع مرغ وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه قیمت مرغ در ۲۰ روز در سطح کشور دچار التهاب شد تصریح کرد: دلیل اصلی این اتفاق افزایش قیمت جوجه و تلفاتی بود که به دلیل گرما ایجاد شده بود، مشکل اصلی با کشتارگاه‌هایی است که تنها به منافع خود می اندیشند.

منبع: imna-794590

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید