شنبه، 7 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » واکنش گوگل به هشدار روسیه درباره خدمات به کاربران روسی

واکنش گوگل به هشدار روسیه درباره خدمات به کاربران روسی

کد خبر: 9387

گوگل در واکنش به هشدار اخیر مسکو درباره ادامه خدمات این شرکت آمریکایی به کاربران روسی در بیانیه‌ای که توسط روزنامه «ودوموستی» منتشر شد، اعلام کرد که قصد دارد خدمات رایگان خود را در روسیه ادامه دهد.

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، گوگل در واکنش به هشدار اخیر مسکو درباره ادامه خدمات این شرکت آمریکایی به کاربران روسی در بیانیه‌ای که توسط روزنامه «ودوموستی» منتشر شد، اعلام کرد که قصد دارد خدمات رایگان خود را در روسیه ادامه دهد.

این غول فناوری آمریکا همچنین افزود که در حال تلاش برای حل مشکلات ایجاد حساب‌های کاربری جدید است.

پیش از این در هفته جاری میلادی، وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه به کاربران گوگل هشدار داده بود که باید نسخه‌های پشتیبان از داده‌های خود ایجاد کنند چرا که شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، ظاهراً شروع به جلوگیری از ثبت‌نام حساب‌های کاربری جدید در این کشور کرده است.

این اعلامیه اندکی پس از آن صورت منتشر شد که برخی از کاربران گوگل در روسیه هنگام تلاش برای تأیید هویت خود از طریق پیامک با مشکلاتی مواجه شدند و این سرویس خطایی را گزارش کرد.

این وزارتخانه روسی گفت که کاربران باید از روش‌های دیگر احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند.

دفتر مطبوعاتی گوگل در بیانیه خود به این روزنامه گفت: ما می‌دانیم که برخی از کاربران در روسیه هنگام استفاده از حساب‌های گوگل با مشکلاتی مواجه هستند و ما در حال تلاش برای حل این مشکلات هستیم. ما همچنان متعهد به حفظ خدمات رایگان خود در روسیه هستیم.

گوگل بیش از ۴۰ سرویس دیجیتال از جمله موتور جستجوی گوگل، جی‌میل، فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل درایو و یوتیوب را اداره و پشتیبانی می‌کند. برخی از این سرویس‌ها برای کاربران بدون ثبت نام نیز در دسترس هستند.

این شرکت آمریکایی سال‌هاست از سوی دولت روسیه تحت فشار قرار دارد، به ویژه در رابطه با حذف کانال‌های یوتیوب متعلق به رسانه‌های این کشور از جمله شبکه راشاتودی RTو همچنین کانال‌های چهره‌های عمومی، وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و هنرمندانی که مواضع متفاوتی با روایت‌های غربی دارند.

این شرکت اندکی پس از تشدید درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، نمایش تبلیغات به کاربران را متوقف کرد و درآمدزایی برای سازندگان محتوا را متوقف کرد.

در ماه ژوئیه، سازمان نظارت بر رسانه‌ها و دیجیتال روسیه اعلام کرد که گوگل دسترسی به بیش از ۲۰۰ کانال یوتیوب در روسیه را مسدود کرده است.

منبع: tahlilbazaar-305557

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید