یکشنبه، 8 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » ایکس با پرداخت جریمه دیگری مجدداً می‌تواند به فعالیت در برزیل ادامه دهد

ایکس با پرداخت جریمه دیگری مجدداً می‌تواند به فعالیت در برزیل ادامه دهد

کد خبر: 9397

همه چیز با پرداخت جریمه‌ها به روال قبل بازمی‌گردد.

به گزارش بازار، «الکساندر دومورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل، اعلام کرد شبکه اجتماعی ایکس، متعلق به ایلان ماسک، با پرداخت جریمه باقی‌مانده و رعایت قوانین می‌تواند فعالیت‌هایش در این کشور را از سر بگیرد.

بنابر گزارش CNBC، فعالیت‌های شبکه اجتماعی ایکس در اواخر آگوست گذشته در برزیل متوقف شد و اوایل سپتامبر نیز این ممنوعیت توسط گروهی از قضات برزیلی تأیید شد. بعد از کش‌وقوس فراوان و پرداخت برخی جریمه‌ها به نظر می‌رسد این پلتفرم مجدد می‌تواند به فعالیت‌هایش در برزیل ادامه دهد. البته ایکس در ابتدا اعلام کرده بود با شروط اعلام‌شده از سوی دولت برزیل موافق است اما بعدها از پذیرش آن‌ها سر باز زد.

ایکس می‌تواند بعد از پرداخت جریمه‌های جدید، فعالیت در برزیل را از سر بگیرد

براساس اطلاعات منبعی برزیلی، شبکه اجتماعی ایکس باید برای پیروی‌نکردن از حکم دادگاه جریمه‌ای معادل ۱۰ میلیون رئال برزیل (۲ میلیون دلار آمریکا) را طی ۲ روز بپردازد. «راشل دو اولیویرا»، نماینده حقوقی ایکس در برزیل، نیز به پرداخت جریمه ۳۰۰ هزار رئالی محکوم شده است.

دعوای حقوقی شبکه اجتماعی ایکس و دولت برزیل پس از آن آغاز شد که این پلتفرم اعلام کرد از حکم دادگاه عالی برزیل برای مسدودکردن برخی اکانت‌های متعلق به مخالفان دولت تبعیت نخواهد کرد. ایلان ماسک این اقدام دادگاه برزیل را سانسور خواند و در حساب کاربری خود نیز علناً به الکساندر دومورائس انتقاد کرد و حتی او را جنایت‌کار خواند.

در میانه‌های آگوست نیز ایلان ماسک دفتر ایکس در برزیل را بست که باعث پایان فعالیت نماینده قانونی این پلتفرم در این کشور شد. اواخر آگوست نیز الکساندر دومورائس ایکس را تهدید کرد که اگر طی ۲۴ ساعت نماینده قانونی خود را در این کشور معرفی نکند، به ممنوعیت فعالیت و جریمه محکوم خواهد شد. اوایل این ماه هم دولت این کشور برخی دارایی‌های ایلان ماسک در برزیل را توقیف کرد؛ ازجمله دارایی‌های ایکس و استارلینک.

منبع: tahlilbazaar-305578

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید