چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » ورزشی » تجهیز پاتوق‌های محلی ویژه سالمندان در شهر اصفهان

تجهیز پاتوق‌های محلی ویژه سالمندان در شهر اصفهان

کد خبر: 9560

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امکانات مورد نیاز یک سالمند از جمله امکانات رفاهی و توجه به اوقات فراغت در شهرها باید فراهم شود، گفت: در برنامه‌ریزی‌های شهری اصفهان به‌ویژه در دوره ششم مدیریت شهری، بوستان‌ها و پاتوق‌های محلی مهیا و تجهیز شده است.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته تکریم سالمندان از هفتم تا سیزدهم مهر در نظر گرفته شده است تا گامی در راستای تکریم پدران و مادران برداشته شود، زیرا سرمایه زندگی ما به برکت کسانی است که در این آشوب روزگار سپر جوانی ما شدند و رنج‌ها را به دوش کشیدند.

وی با بیان اینکه پدران، مادران و سالمندان نیاز به مهر و محبت دارند، افزود: در شهر و کشور ما جمعیت رو به سالمندی است، بنابراین باید شرایط زیست‌محیطی برای زندگی این افراد مهیا باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شرایط سالمندان و معلولان باید دیده شود، البته هر سالمندی بازنشسته نیست و ممکن است برخی از این افراد در امرار معاش دچار مشکل باشند، از این‌رو نهادهای امدادی و حمایتی باید به‌طور ویژه برای سالمندان کار کنند.

شریعتی با بیان اینکه شهید رجایی در زمان ریاست‌جمهوری خود طرح «شهید رجایی» را برای افراد سالمندی که بازنشسته نبودند، اجرا کرد که بر اساس آن این افراد در روستاها مستمری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: امکانات مورد نیاز یک سالمند از جمله امکانات رفاهی و توجه به اوقات فراغت در شهرها باید فراهم شود.

وی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های شهری اصفهان به‌ویژه در دوره ششم مدیریت شهری، بوستان‌ها و پاتوق‌های محلی مهیا و تجهیز شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به‌تازگی طرح پاتوق‌های محلی با مبلمان جدید برای سالمندان پیگیری شده است، گفت: همکاری خوبی با کانون بازنشستگان برای ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری و لشکری داشتیم، ایجاد مجموعه‌های رفاهی تفریحی در چهار گوشه شهر با همکاری کانون انجام می‌شود، در مجموعه باغ غدیر ساختمان آماده شده و امکانات و تجهیزات دریافت شده است.

شریعتی با بیان اینکه در اجرای طرح کارت منزلت، سالمندان و بازنشستگان به‌طور ویژه در نظر گرفته شدند، افزود: امیدوارم سال آینده بتوانیم مجدد در ارائه خدمات تجدید نظری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بیش از ۹۰ مرکز شهرداری اصفهان خدمات ورزشی، رفاهی شهر از طریق کارت منزلت برای بازنشستگان ارائه می‌شود و در کنار آن برای معلولان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: عبور و مرور سالمندان از طریق وسایل حمل‌ونقل شهری در کارت منزلت در نظر گرفته شده است، اما هنوز جای کار زیاد است تا بتوانیم بر اساس نیاز این افراد امکانات را فراهم کنیم.

شریعتی گفت: سازمان تاکسیرانی آماده است تا ون‌ها را برای اقداماتی همچون درمان سالمندان در اختیار خانوداه‌ها قرار دهد.

منبع: imna-795475

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید