چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » پیشرفت چشمگیر پروژه‌های آبی و اقتصادی استان اصفهان

پیشرفت چشمگیر پروژه‌های آبی و اقتصادی استان اصفهان

کد خبر: 10420

اصفهان - مرتضوی استاندار سابق اصفهان گفت: پروژه‌های آبی و اقتصادی استان اصفهان، پیشرفت چشمگیری داشته و امیدواریم شاهد احیای زاینده رود باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا مرتضوی در آیین تکریم و استاندار اصفهان اظهار کرد: شهید رئیسی با نگاه متفاوت خود در دوره‌ای که شرایط سختی بر کشور حاکم بود، معضلات کشور را برای ما به نحو قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشید.

وی افزود: در شرایطی استان را تحویل گرفتیم که کرونا در جهان حاکم بود و شاهد اعتراضات کشاورزان و دامداران و بعضی از اقشار به دلیل کم آبی بودیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با مدد همراهی و مساعدت مدیران و مشاوره و راهنمایی‌هایی که از سطح ملی به استان به ویژه توسط رئیس جمهور شهید گام به گام جلو رفتیم تا جایی که امروز در شرایط متفاوتی قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه توصیه شهید رئیسی استفاده از ظرفیت همه جناح ها بود به نوعی که۳۰ تا ۴۰ نفر از مدیران توانمند استان از گرایش های مختلف دولت چهاردهم هستند، ادامه داد: در بخش‌های مختلف از ظرفیت این مدیران استفاده شد و هیچ وقت یک نگاه یک طرفه و یک جانبه نداشتیم.

مرتضوی بیان داشت: تاکید همیشگی شهید رئیسی ب. این بود که مشکلات رفت و آمد به استانداری را از پیش پای مردم برداریم، بر این اساس یکی از تاکیدات استان همین موضوع بود و هر هفته چهار یا پنج نفر از دستگاه‌های مختلف مدیران مختلف در محل استانداری حضور پیدا کرده و پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم بودند.

وی با بیان اینکه با تشکیل میز خدمت یک ظرفیت جدیدی برای حضور و ارتباط با مردم و در دسترس قرار دادن مدیران برقرار شد، گفت: بر این عقیده ایم که در تدبیر امور از ظرفیت‌های مردم استفاده ببریم.

استاندار سابق اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان دارای تاریخ، هویت و تمدنی است که شاید بسیاری از نقاط کشور لز آن محروم هستند، ابراز کرد: رئیس جمهور شهید بر کمر بستن برای رسیدگی به مسائل و مشکلات اساسی استان تاکید داشت، ما با ۱۱۷ سفر به شهرستان‌های مختلف، سعی کردیم مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به ایجاد داشبورد مدیریتی کارتابل شهروندی برای ارتباط مسئولان گفت: حل بحران آب، اولویت دولت سیزدهم بود و ما نیز کمر بستیم تا مسأله آب اصفهان را حل کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: تکمیل سامانه دوم آبرسانی، احیای پروژه کوهرنگ ۳، و طرح تأمین آب صنایع استان از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی به پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح که در دولت قبلی تنها در مرحله مطالعاتی قرار داشت، با همت دولت سیزدهم با سرعت پیش می‌رود. تاکنون ۷۶۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به اصفهان برسد.

پیشرفت چشمگیر پروژه‌های آبی و اقتصادی استان

مرتضوی همچنین از پیشرفت پروژه‌های انتقال آب از منابع جنوب اصفهان خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب پس از مطالعه حوضه‌های کارون و زاینده‌رود کلنگ‌زنی شد و با سرعتی قابل توجه پیش می‌رود. انتظار می‌رود این پروژه تا ده ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار اصفهان همچنین به دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اشاره کرد و از برگزاری ۱۶۷۰ جلسه برای احیای واحدهای صنعتی استان خبر داد. وی افزود: یکی از اقدامات مهم ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه مسکن بود که با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است.

منبع: tahlilbazaar-308350

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید