شنبه، 5 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » بهره‌برداری آزمایشی سامانه یکپارچه عملیات بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

بهره‌برداری آزمایشی سامانه یکپارچه عملیات بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

کد خبر: 10730

فاز نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در بخش ورود کالا از راه خشکی به بندر با هدف یکپارچگی مدیریت و دسترسی کاربران به تمامی سامانه‌های حیاتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام به طور آزمایشی راه‌اندازی شد.

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی عصر جمعه در نشست آغاز بکار سامانه یکپارچه عملیات بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) با اشاره به تلاش‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای اتوماسیون‌سازی تمامی فرآیندهای کاری با هدف جلب رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان اظهارکرد: کاهش مراجعه حضور مشتریان در بنادر با تسهیل دسترسی به فرآیندهای بندری از اهم اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

هادی خورسندی با بیان اینکه انطباق با قوانین و مقررات ساری و جاری در کشور و استانداردهای جهانی از ویژگی‌های مهم آن است که طراحان تلاش کرده اند در جریان تدوین سامانه مذکور این ویژگی‌ها کاملا رعایت شود.

وی با اشاره به امکان تبادل اطلاعات با دیگر سازمان‌های نظارتی و اجرایی کشور نظیر گمرک و راه‌آهن در بستر این سامانه تصریح کرد: یکپارچه‌سازی فرآیندی، داده‌ای و نرم‌افزاری عملیات بندری در سازمان از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد.

مدیرکل فاوای سازمان بنادر و دریانوردی همچنین افزود: طراحی مدل کسب و کار و فرآیندها در سامانه یکپارچه عملیات بندری با رویکرد هوشمندی، داده محوری، کاهش مداخله نیروی انسانی، ایجاد حداکثر تسهیلات در زنجیره تامین برای ذینفعان و در عین حال تحقق اهداف قانون گذار و سازمان‌های نظارتی صورت می پذیرد.

راه اندازی سامانه یکپارچه عملیات بندری؛ اقدام منحصر به فرد سازمان بنادر و دریانوردی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در جریان این نشست تدوین و راه‌اندازی سامانه یکپارچه عملیات بندری را اقدامی منحصر به فرد در سطح سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: مدیرعامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همواره بر اولویت بخشیدن به تدوین و راه اندازی این سامانه در بنادر کشور تأکید داشتند.

عادل دریس همچنین بهره‌گیری از نیروهای کارشناسی و نخبگانی در مراحل تدوین و تولید آن را از ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: با تولید و راه‌اندازی این سامانه زمینه رشد و تعالی آن و امکان بهره‌گیری از ثمره‌ی تلاش نخبگان برای همه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری این سامانه از تیم پشتیبان قوی و مجرب برای رفع ایرادات احتمالی و بهبود آن، خواستار مشارکت فعالان بندری در توسعه و شکوفایی این سامانه در مراحل بعدی شد.

بهره‌گیری از سامانه یکپارچه عملیات بندری پیش نیاز نیل به بنادر نسل سوم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه توسعه بنادر نسل سوم بر مبنای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و الکترونیکی کردن فرآیندهای عملیاتی است، بیان داشت: طی چند سال اخیر شاهد تلاش‌های سازمان و بنادر در این زمینه بودیم و امروز حاصل این مجموعه فعالیت‌ها با بهره‌برداری آزمایشی این سامانه کلید می‌خورد.

ابوطالب گرایلو با تأکید بر تداوم و افزایش‌ها تلاش‌ها به منظور پیاده سازی کامل سامانه یکپارچه عملیات بندری اظهار امیدواری کرد: می‌باید با تشریک مساعی جمعی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف، تمامی امکانات و قابلیت‌های این سامانه به منظور تسهیل فرآیندهای بندری اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۱ درصدی از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.

ظرفیت انبار داری و نگهداری کالاهای نفتی بندر امام به یک میلیون تن خواهید رسید. بندر امام خمینی (ره) تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

منبع: tahlilbazaar-309222

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید