رپرتاژ آگهی: اگر به‌دنبال خرید گوشی‌های جدید و ارزیابی قیمت گوشی آیفون هستید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا این موبایل‌ها را به‌طور کامل با محصولات شرکت سامسونگ یا همان گوشی‌های گلکسی مقایسه بکنید. سالیان سال است که میان این 2 سری موبایل محبوب، رقابت تنگاتنگی وجود دارد.

این موضوع باعث شده تا مشتریان هنگام خرید ندانند که کدام یک را باید انتخاب کنند. البته اگر مقایسه‌ای دقیق بین المان‌های مختلف این اسمارت‌فون‌ها انجام دهیم، قطعا یکی از آن‌ها برنده خواهد بود. آمده‌ایم تا در این مطلب آموزشی و مهم، مقایسه‌ای دقیق میان موبایل‌های شرکت اپل و سامسونگ انجام دهیم. پس تا انتهای این مطلب جذاب همراه ما باشید.

معرفی موبایل‌های آیفون شرکت اپل

در اولین قدم از مقایسه ارزش قیمت گوشی آیفون و گلکسی، می‌خواهیم هریک از این برندها را برای شما بررسی کنیم. قطعا بارهاوبارها نام موبایل‌های آیفون را شنیده‌اید. iPhone گوشی‌های هوشمندی هستند که توسط شرکت اپل به تولید می‌رسند.

سیستم‌عامل آن‌ها iOS بوده و تمامی این دستگاه از تراشه‌های مخصوص اپل بهره می‌برند. معمولا مشاهده می‌شود که این موبایل‌ها با بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی تولید شوند، دلیل این موضوع حفظ کیفیت و اصالت توسط این شرکت آمریکایی است.

گلکسی؛ گوشی‌های باکیفیت تولید شده در سامسونگ

اگر بخواهیم دقیق‌تر ارزش قیمت گوشی آیفون و گلکسی را با هم مقایسه کنیم، قطعا باید با موبایل‌های گلکسی نیز آشنا باشیم. خط اصلی محصولات موبایلی سامسونگ Galaxy نام دارد. در لغت‌نامه انگلیسی، گلکسی به‌معنای کهکشان بوده و سامسونگ نیز با این هدف که محصولات آن کهکشان هستند، این نام را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

باید بگوییم که کیفیت مناسبی برای این محصولات وجود دارد و همه آن‌ها در کره جنوبی طراحی می‌شوند. قیمت محصولات سامسونگ به‌دلیل داشتن تنوع بالا در مدل‌های میان‌رده و اقتصادی معمولا مناسب‌تر است، اما این موضوع باید دقیق‌تر بررسی شود.

مقایسه اسمارت‌فون‌های آیفون و گلکسی

حال که به‌طور اولیه با هرکدام از این برندها و ارزش قیمت گوشی آیفون آشنا شدیم، بهتر است ببینیم که هریک از این گوشی‌ها در چه چیزی بهتر هستند. قطعا این 2 سری موبایل تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌خواهیم آن‌ها را در این بخش به شما ارائه کنیم.

قیمت گوشی‌های آیفون و گلکسی

در اولین بخش از مقایسه این 2 محصول پرطرفدار و خاص، باید قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. اگر حتی یک بار به دیدن محصولات آیفون رفته باشید، می‌دانید که قیمت گوشی آیفون گران است. البته این موضوع نیز دلایل خاص خود را دارد.

محصولات شرکت اپل همگی در ایالت کالیفرنیای آمریکا طراحی می‌شوند. ازطرف‌دیگر اصالت آن‌ها بیشتر بوده و اپل در تلاش است که همیشه محصولاتی لوکس و باکیفیت به بازار ارائه دهد. به همین دلیل نیز برای خرید موبایل‌های آیفون، باید قیمت بیشتری بپردازید.

طراحی در گوشی‌های آیفون و گلکسی

بحث دیگری که در قیمت گوشی آیفون و گلکسی تاثیرگذار بوده و میان آن‌ها متفاوت است، مربوط به طراحی می‌شود که در این دستگاه‌ها مشاهده می‌کنیم. محصولات آیفون معمولا از طراحی یکسانی در مدل‌های خود استفاده می‌کنند.

اما باید گفت که این طراحی، فوق‌العاده جذاب بوده و سالانه مشتریان زیادی از آن‌ها استقبال می‌کنند. توجه داشته باشید که سامسونگ نیز در برخی مدل‌های خود از طراحی تکراری بهره می‌برد، اما به‌طور کلی می‌توان این نتیجه را گرفت که کیفیت محصولات پرچم‌دار این برندها ازنظر طراحی و بدنه تقریبا یکسان است.

صفحه نمایش به‌کاررفته در آیفون و گلکسی

یکی از عوامل فوق‌العاده مهمی که در موبایل‌های آیفون و گلکسی تفاوت دارد، نمایشگری است که در آن‌ها به‌کار می‌رود. این موضوع تفاوت قیمت گوشی آیفون و گلکسی را بیشتر می‌کند. در محصولات اپل از صفحه‌نمایش Super Retina XDR OLED استفاده می‌کنند.

این درحالی است که نمایشگر پرچم‌داران سامسونگ Dynamic AMOLED بوده و هر 2 بیشترین رنگ‌ها را نمایش می‌دهند. در برخی از مدل‌های اپل، رزولوشن نمایشگر بیشتری نسبت به پرچم‌داران سامسونگ به‌کار می‌برند. این امر باعث می‌شود تا کیفیت تصویر بهبود پیدا کند.

قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های آیفون و گلکسی

سیستم‌عامل یک موبایل اهمیت بالایی در نحوه کار با آن دارد. در واقع موبایل‌های گلکسی از سیستم‌عاملی آزادتر استفاده می‌کنند. بنابراین، شما قادر هستید انواع برنامه‌های مختلف را به‌صورت مود روی آن‌ها دانلود کنید. همچنین امکان شخصی‌سازی سامسونگ بیشتر است.

اما اپل به‌جای استفاده از سیستم‌عامل اندروید، از iOS بهره می‌برد. این سیستم‌عامل، بی‌نقص کار کرده و بروزرسانی آن برای تمام مدل‌ها به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود. ازطرف‌دیگر آی‌اواس استفاده بهینه‌تری از سخت‌افزارهای موبایل دارد.

دوربین استفاده شده در گوشی‌های آیفون و گلکسی

اما آخرین موردی که باید برای تفاوت قیمت گوشی آیفون و گلکسی به شما ارائه دهیم، فرقی است که این دستگاه‌ها در قسمت دوربین با یکدیگر دارند. این چالش همیشه بین این 2 گوشی برقرار بوده و اینکه کدام یک تصاویر بهتری ثبت می‌کنند، بسیار مهم است.

محصولات سامسونگ زوم بیشتری را در کنار رزولوشن فیلمبرداری 8K ارائه می‌کنند. ازطرف‌دیگر اپل کیفیت فیلم بهتری داشته و از فوکوس بسیار سریع در شب، رنگ‌بندی واقعی تصاویر و راحت بودن کار با دوربین بهره می‌برد. در کل باید به‌صورت حضوری دوربین این موبایل‌ها را تست کرده و سپس یکی را انتخاب کنید.

خرید انواع موبایل‌های بروز از دیجی‌کالا

به‌دنبال بهترین قیمت گوشی آیفون و سامسونگ هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا رفته و هرچه سریع‌تر سفارش خود را در آن ثبت کنید. این فروشگاه آنلاین همیشه بهترین تخفیف‌ها را روی محصولات خود قرار می‌دهد تا مشتریان قادر به خرید کالاهای مد نظر خود باشند.

جمع‌بندی

امروز مشتریان زیادی خواستار خرید محصولات اپل و سامسونگ هستند. تفاوتی میان قیمت گوشی آیفون و گلکسی وجود دارد که این موضوع از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد. اگر شما هم هنوز نسبت به خرید این محصولات و انتخاب از میان یکی شک دارید، باید در بخش‌های مختلف، این موبایل‌ها را مقایسه کنید.

تفاوت‌هایی که در این محصولات دیده می‌شود، شامل دوربین با رنگ‌بندی بهتر در آیفون، نمایشگر قوی‌تر در آیفون، قیمت پایین‌تر در سامسونگ، سیستم‌عامل بهتر در سامسونگ و باتری قوی در سامسونگ می‌شوند. حال می‌توانید برای خرید هریک از این محصولات به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا رفته و محصولات مد نظر را سفارش دهید.