یکشنبه، 8 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ترویج فرهنگ غدیر بر معیار ولایت‌پذیری است

ترویج فرهنگ غدیر بر معیار ولایت‌پذیری است

کد خبر: 4761

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ترویج فرهنگ غدیری با معیار ولایت‌پذیری گفت: امروز این ولایت‌پذیری را در نظام جمهوری اسلامی در قالب انتخابات خبرگان رهبری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی عصر امروز_چهارشنبه بیستم تیر_ در پیش‌اجلاسیه دومین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه با تاکید بر آداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: آیا قیام امام حسین (ع) و عاشورا یک مسئله بود؟ حل مسئله بود و یا راه‌حل آن؟

وی با بیان اینکه دشمنان حرکت امام حسین (ع) را مسئله می‌دانستند و می‌گفتند ایجاد اختلاف و فتنه کرده است، افزود: همیشه در طول تاریخ این‌طور بوده که معاندان و اهل باطل عناصر مصلح را برای خودشان مسئله می‌دانستند؛ یا اینکه این قیام حل مسئله حکومت ناصالحان، ظالمان و سیطره اهل باطل بود که این یک مسئله همیشگی جامعه بشری بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه برخی از ساده‌اندیشان ممکن است فکر کنند همان قیام امام حسین (ع) برای به سعادت رسیدن بشریت کافیست یعنی همان تفکر مسیحیت که می‌گویند مسیح بالای دار رفته و حل مسئله صورت گرفته است، این تفکر اشتباه است، تصریح کرد: تفکر صحیح این است که جریان امام حسین (ع) راه‌حل مسئله است که اگر می‌خواهید از ظلم و ظالمان و حکومت آنان رهایی پیدا کنید، راه امام حسین (ع) را بروید.
محمدی‌لائینی با تاکید براینکه باید واعظان و مداحان ما در مراسم این روزها این موضوع که قیام عاشورا راه حل مسئله بود را درنظر داشته باشند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما برگرفته از همین است که ما این راه حل را پیاده کرده و نتیجه گرفتیم حال جریان غدیر هم همین است‌.

وی با بیان اینکه مسئله جانشینی امام علی (ع) برای وجود نازنین حضرت محمد (ص) یک جریان مهم تاریخی است که می‌تواند حل مسائل کند، گفت: امروز ما باید به غدیر به‌صورت راه‌حل نگاه کنیم؛ اگر در کنار ولایت تولی یعنی پذیرش آن ولایت باشد اینجاست که جامعه به یک حزب الله غالب، ناجی و منجی مبدل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از این رو امروز راه‌حل این است که بشریت باید به ولایت الهی تن دهد تا قبول نکند با همین وجود ظالمان و حاکمان زورگور روبه‌رو خواهیم بود.

وی ترویج فرهنگ غدیری را بر معیار ولایت‌پذیری تاکید کرد و گفت: حال این در آن روز در قالب بیعت بوده که البته بعد از آن بیعت‌شکنی کردند امروز در قالب انتخابات است، شما به خبرگان رأی می‌دهید خبرگان هم یک نفر را به‌عنوان ولی انتخاب می‌کنند که همان شأن و شئون الهی را به نیابت دارد و این را باید اجرا کند.
محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه ما در انقلاب اسلامی به این راه‌حل تن دادیم و پذیرفتیم، افزود: فرهنگ غدیر این است که باید راه‌حل را در حل غدیر بیابیم و امروز همه ما باید بشریت را به ولایت الهی دعوت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گسترش ولایت را با وجود ده‌ها فتنه آشوب درونی و بیرونی و به خطر انداختن کیان ظالمان راه‌حلی دانست که غدیر و عاشورا به ما آموخته است، خاطرنشان کرد: اراده مردم باید به اراده الهی گره بخورد، دیدید که انتخابات مرحله دوم از مرحله اول پررنگ‌تر و سالم برگزار شد که جای تشکر دارد.

منبع: imna-770989

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید