چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ادارات اصفهان ۱۰۰ مگاوات از مصرف برق خود را کاهش دادند

ادارات اصفهان ۱۰۰ مگاوات از مصرف برق خود را کاهش دادند

کد خبر: 4887

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با رعایت دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصارف برق و خاموشی سیستم‌های سرمایشی و اعمال تعطیلی روز پنجشنبه و کسر ساعت کاری در بیستم تیر، به میزان ۱۰۰ مگاوات برق طی دو روز صرفه‌جویی شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر کاهش مصارف برق در دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها، شهرداری‌های اصفهان، اظهار کرد: این معیار مصرف در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به قبل و در ساعات غیر اداری باید به مقدار ۶۰ درصد مصرف جاری مصارف برق کاهش یابد.

وی افزود: با رعایت دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصارف برق و خاموش بودن سیستم‌های سرمایشی و اعمال تعطیلی روز پنجشنبه و کاهش ساعات کاری در روز چهارشنبه بیستم تیر مطابق گزارش شرکت‌های توزیع برق به میزان ۱۰۰ مگاوات برق طی دو روز گذشته صرفه‌جویی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه با هرگونه مصارف غیرمجاز برق توسط شرکت‌های توزیع برق برخورد قانونی می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون توسط عوامل شرکت برق و با همکاری مراجع قضائی و انتظامی، تعداد ۳۲۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سطح استان شناسایی و نسبت به توقیف دستگاه‌های ماینر فوق با توان تولید در مجموع ۹۰۰ کیلو وات برق توسط مراجع ذیربط اقدام شد.

وی پیرامون اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش مصرف برق باید انجام تعمیرات و در مدار قرار دادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولرهای آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولرهای گازی در مناطق گرمسیر را اجرایی کنند، گفت: شرکت‌های برق باید نسبت به اعمال نظارت و همکاری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف اقدام کنند.

شیشه‌فروش اظهار کرد: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند، افزود: مشترکان برق خانگی و صنوف و واحدهای تجاری باید نسبت به نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموشی لامپ‌های اضافه، انجام تعمیر کولرها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدامات لازم را اجرایی کنند.

منبع: imna-771384

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید