جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » پروانه ساخت مسکن در بافت فرسوده علی آباد رایگان است

پروانه ساخت مسکن در بافت فرسوده علی آباد رایگان است

کد خبر: 7784

شهردار علی آباد گفت: دریافت پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده این شهرستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، ابوذر اسفندیاری بعد از ظهر امروز دوشنبه پنجم شهریور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در بافت‌های فرسوده علی آبادکتول عوارض شهرداری تخفیف دارد و پروانه ساختمانی در این بافت، رایگان است.
وی با بیان اینکه آیتم‌های تشویقی در بافت فرسوده گذاشته شده است، افزود: با مطالعه‌ای که مشاورین شهرداری انجام دادند حدود ۱۷۰ هکتار طرح فرسوده در شهر علی آباد ابلاغ شد که حدود ۱۲۰ هکتار در بافت فرسوده و مابقی در حاشیه شهر علی آباد قرار دارد.
شهردار علی آباد کتول تصریح کرد: در حوزه ساخت و ساز تسهیل گری خوبی انجام شده است اما در حال حاضر وضعیت رکود در بحث ساخت و سازها زیاد است که معمولاً در چند ماه آخر سال درخواست برای دریافت ساخت و ساز بیشتر خواهد شد.
وی به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و ادامه داد: در هفته دولت امسال ۱۳ پروژه با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
اسفندیاری بیان کرد: این پروژه‌ها شامل آسفالت، زیرسازی، روشنایی، خانه فرهنگ، جمع آوری آب‌های سطحی و بلوارهااست.
وی به بودجه امسال شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه امسال شهرداری علی آباد افزون بر ۲۲۸ میلیارد تومان می‌باشد که این رقم در سال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.
شهردار علی آباد کتول به بحث آسفالت اشاره کرد و افزود: طی پنج ماهه امسال حدود ۵۶ هزار متر مربع روکش آسفالت در سطح شهر انجام شده است که تا پایان سال این رقم در آسفالت به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارمترمربع را خواهد رسید.
وی تصریح کرد: تله کابین علی آباد کتول که از سال ۹۴ و ۹۵ مزایده آن انجام شده بود مجوزات آن از شورای عالی معماری و شهرسازی اخذ شد.
اسفندیاری ادامه داد: در نحوه واگذاری تله کابین مباحث حقوقی و قانونی آن حل شده و در ۱۰ روز آینده برگزاری فراخوان مزایده آن انجام خواهد شد و انتخاب سرمایه گذار توسط شورای عالی معماری و شهرسازی تعیین خواهد شد.
وی اضافه کرد: لایحه در آمد پایدار شهرداری‌ها نزدیک به ۴۰ سال بین دولت و مجلس در حال بحث و گفتگو بود که مرداد امسال به تصویب رسید و در گذشته مواردی که عنوان شده بود هیچکدام شرایط اجرای آن مهیا نبود.
شهردار علی آباد کتول اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸۵ پروانه ساختمانی با ۱۵۴ هزارمترمربع و در سال ۱۴۰۳ حدود ۷۳ پروانه ساختمانی با ۹۳ هزار مترمربع صادر شده است.

منبع: imna-784516

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید