چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه نتانیاهو/ اسرائیل در آستانه اعتصاب سراسری

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه نتانیاهو/ اسرائیل در آستانه اعتصاب سراسری

کد خبر: 8081

مناطق مختلف تل‌آویو شاهد تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و کابینه وی بود و بسیاری از معترضان خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا با گروه مقاومت حماس شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، مناطق مختلف تل‌آویو شاهد تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و کابینه وی بود و بسیاری از معترضان خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا با گروه مقاومت حماس شدند.

برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در تظاهرات امشب در تل‌آویو در حمایت از امضای توافق مبادله اسرا شرکت کردند.

این تظاهرات پس از آن اتفاق افتاد که صبح امروز اجساد ۶ گروگان صهیونیست در تونل‌های غزه پیدا شد و جنبش حماس اعلام کرد اسرای صهیونیستی که ارتش اشغالگر اجساد آن‌ها را یافته، همگی در اثر بمباران صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.

خانواده گروگان‌های صهیونیست و معترضان، نتانیاهو را مقصر اصلی کشته شدن این افراد به دلیل مانع تراشی در توافق با حماس می‌دانند.

علاوه بر تظاهرات امشب، فراخوان‌های گسترده‌ای برای اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی منتشر شده است که هدف از آنها تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر در واکنش به این فراخوان‌ها اعلام کرده است: هر کس در اعتصاب فردا شرکت کند حقوق نمی‌گیرد.

این دستور وزیر افراطی رژیم صهیونیستی پس از آن صادر می‌شود که اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی (هستدروت) با انتشار فراخوان‌هایی اعلام کرد: فردا کارکنان بخش‌های کارگری و اقتصادی اسرائیل، اعتصاب خواهند کرد.

در این فراخوان تاکید شده است: اعتصاب، شامل وزارتخانه‌های دفاع، امور داخلی، دارایی، اقتصاد، بهداشت و آموزش خواهد بود.

«بار داوید» رئیس هستدروت در این باره گفت: از فردا، اقتصاد اسرائیل متوقف خواهد شد.

داوید با اشاره به پیدا شدن جسدهای ۶ اسیر صهیونیست در ساعات اولیه امروز در غزه گفت: ما به جای دستیابی به توافق برای بازگرداندن اسرایمان، پیکرهای آنها را دریافت می‌کنیم. به همین دلیل، باید حاکمیت را پس بگیریم.

منبع: imna-786425

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید