سه شنبه، 3 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » حفاری در خیابان‌های اصلی شهر قزوین تا دهم مهر ممنوع شد

حفاری در خیابان‌های اصلی شهر قزوین تا دهم مهر ممنوع شد

کد خبر: 8570

شهردار قزوین از ممنوعیت حفاری و اجرای طرح عمرانی جدید از بیستم شهریور تا دهم مهر امسال در معابر شریانی، اصلی و هسته مرکزی شهر قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی حجم ترافیک در شبکه معابر همزمان با بازگشایی مدارس اظهار کرد: به منظور کمک به عبور و مرور مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین در هفته نخست مهر با ۱۱۵ دستگاه در قالب ۱۶ خط رایگان خواهد بود.

وی در ادامه از آماده‌باش کل ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری برنامه‌های متعددی برای شروع ماه مهر در نظر دارد که از آن جمله می‌توان به خط‌کشی طولی و عرضی در معابر مهم و شریانی، رنگ‌آمیزی سرعت‌گیر و سرعتگاه‌ها در معابر مهم شهر، شست‌وشوی ناوگان اتوبوسرانی و ایستگاه‌های اتوبوس اشاره کرد.

ساماندهی ۱۰۰۰ خودرو برای سرویس مدارس

شهردار قزوین از ساماندهی ۱۰۰۰ دستگاه خودرو ویژه سرویس مدارس شهر قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس، راه‌اندازی ناوگان گشت و بازرسی ویژه سرویس مدارس، تهیه و نصب بنر ویژه ستاد مهر، مدیریت ترافیک معابر اطراف مدارس خاص ترافیک‌زا، استقرار عوامل امداد در معابر مهم و هسته مرکزی شهر و حمل نخاله‌های ساختمانی پیرامون مدارس از دیگر اقدامات در دست اجرای ستاد مهر شهرداری قزوین هستند.

صباغی ارائه خدمات ویژه رفاهی ویژه ناوگان سرویس مدارس را از دیگر اقدامات ستاد مهر شهرداری قزوین برشمرد و اضافه کرد: تخفیف ۵۰ درصد معاینه فنی، تخفیف ۷۵٪ هزینه‌های کارواش و تحویل لاستیک با نرخ دولتی از جمله خدمات ویژه رفاهی ویژه ناوگان سرویس مدارس است.

وی از ممنوعیت حفاری و اجرای طرح عمرانی جدید از بیستم شهریور تا دهم مهرماه امسال در معابر شریانی، اصلی و هسته مرکزی شهر قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: اتمام پروژه عمرانی پیغمبریه و میدان حسن‌پور» و افزایش ایمنی و اطلاع رسانی محدوده کارگاه‌های عمرانی به ویژه تقاطع نسیم شمال و اقبالیه از دیگر اقدامات در دست انجام شهرداری قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس و روان سازی ترافیک در سطح شهر قزوین هستند.

اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ترافیک

شهردار قزوین با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ ترافیک ویژه بازگشایی مدارس عنوان کرد: همچنین آماده‌باش کامل مرکز کنترل ترافیک برای زمان‌بندی و فازبندی چراغ‌های راهنمایی از دیگر اقدامات در دست اقدام ستاد مهر شهرداری قزوین است.

صباغی ادامه داد: پیگیری موضوعات مهمی همچون «عدم قطعی برق ویژه چراغ‌های راهنمایی و پشتیبانی ویژه»، «حضور پررنگ عوامل پلیس راهور در تقاطع‌ها و گره‌های ترافیکی خاص»، «اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک شهر از طریق مرکز کنترل» و «تشویق مردم به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی و سرویس مدارس» از اقدامات دیگر در دست اجرای ستاد مهر شهرداری قزوین محسوب می‌شوند.

وی گفت: از همشهریان درخواست می‌شود تا با استقبال از حمل‌ونقل عمومی علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا بر افزایش خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی نقش داشته باشند.

منبع: imna-789085

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید