چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » خانواده مهم‌ترین سلول موفقیّت بشر است

خانواده مهم‌ترین سلول موفقیّت بشر است

کد خبر: 8750

استاندار کرمانشاه گفت: خانواده باتوجه‌ به آیات، روایات، سیره و سنن اسلامی جایگاه ویژه‌ای در تعلیم‌وتربیت اسلامی دارد و بر این اساس باید دانست که مدرسه جایگزین خانواده نبوده، بلکه نقش کمک‌کننده دارد، خانواده مهم‌ترین سلول موفقیّت بشر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نشست شورای آموزش‌وپرورش با محوریت بازگشایی مدارس امروز - یکشنبه بیست و پنجم شهریور - با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استان در مدرسه استثنایی پیوند برگزار شد؛ محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در ابتدا باید از زحمات همه همکاران در حوزه تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر کرد، چرا که آماده‌سازی مقدمات یک شروع سال تحصیلی موفق نیازمند تلاش‌های بسیار در طول چندین ماه است؛ خوشبختانه فضای تعلیم و تربیت در استان فضایی بانشاط است.

وی با اشاره مصوبات شورای فرهنگ عمومی در حوزه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: همه مجموعه‌های مؤثر در تعلیم و تربیت در سطوح مختلف، باید به‌صورت یک زنجیره به‌هم‌پیوسته و منظومه‌ای متصل‌به‌هم در نظر گرفته شوند؛ در واقع آن‌ها نباید به‌عنوان جزیره‌های مجزا در نظر گرفته شوند.

استاندار کرمانشاه، اضافه کرد: در حقیقت اگر مجموعه فعالان و همکاران مرتبط در حلقه‌های نزدیک با آموزش‌وپرورش با هم همکاری مستمر و جدی داشته باشند، طراز موفقیت‌های استان بسیار بالاتر بود.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه مصوبه شده که با دعوت آموزش‌وپرورش و نیز دانشگاه‌ها از سازمان‌ها و دستگاه‌ها تأثیرگذار در تعلیم و تربیت، این سازمان‌ها به کمک آموزش‌وپرورش بیایند و نیز فعالیت‌های آن‌ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی و آموزش‌وپرورش رصد شود.

صحرایی با بیان لزوم همکاری همه سازمان‌های مؤثر باهم در تعلیم و تربیت، بیان کرد: اگر ما بخواهیم فرهنگ کتاب‌خوانی را به‌عنوان یک فرهنگ و ضرورت در جامعه گسترش دهیم، باید دانش‌آموزان از همان ابتدا تا انتهای مسیر بافرهنگ کتاب‌خوانی رشد کنند؛ بنابراین باید بین نهاد کتابخانه‌ها و آموزش‌وپرورش یک همکاری اساسی داشته باشد. در خصوص زنگ نماز نیز این همکاری با مجموعه مساجد و کانون‌های فرهنگی آن‌ها باید برقرار باشد. همچنین آموزش‌وپرورش در زمینه مهارت‌های مؤثر و مفید برای زندگی سالم دانش‌آموزان باید با اداره کل ورزش و جوانان همکاری خوبی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: حلقه‌های مکمل آموزش‌وپرورش در یک منظومه تربیتی در کنار هم قرار گیرد. در این زمینه باید تفاهم‌ها با سازمان‌ها به‌صورت روشن، واقعی و قابل‌اجرا باشد، در واقع نباید صرفاً کلی بوده و از آن عبور کرد؛ بنابراین بعد از مصوب شدن باید گام‌های اجرایی نیز رصد شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت باارزش خانواده در تعلیم و تربیت، اظهار کرد: در واقع با فراهم‌کردن شرایط مناسب، می‌توان از خانواده به‌عنوان یک توان بسیار قوی و کمک‌کننده به آموزش‌وپرورش، استفاده کرد؛ زیرا خانواده با توجه به آیات، روایات، سیره و سنن اسلامی جایگاه ویژه‌ای در تعلیم و تربیت اسلامی دارد. باید دانست که مدرسه جایگزین خانواده نبوده، بلکه نقش کمک‌کننده دارد. خانواده مهم‌ترین سلول موفقیّت بشر است.

وی افزود: در حقیقت باید تلاش کرد که خانواده‌ها در فرایند تعلیم و تربیت فرزندان نقش فعالی داشته باشند و این باعث انسجام در امور تربیتی خواهد شد؛ به‌عنوان‌مثال اگر بخواهیم فرهنگ کتاب‌خوانی یک ارزش در دانش‌آموزان تلقی شود، نقش پدر و مادر بسیار تأثیرگذار است؛ بنابراین در امر تعلیم و تربیت و جلوگیری از آسیب‌های مختلف و گاهاً ناشی از اقلیم، باید جایگاه خانواده‌ها را مدنظر قرارداد و خانواده‌ها را پای‌کار آورد. امیدواریم یک سال پر از دانش و مهارت و ارتقا برای استان باشد.

همچنین در این نشست مسئولین آموزش‌وپرورش استان ضمن ارائه گزارش اقدامات مؤثر انجام شده در طول سال و نیز طرح شهید سلیمانی، مشکلات موجود در زمینه تربیت‌بدنی، کمبود هنرستان و تجهیزات و لزوم بومی‌سازی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان و دیگر مسائل مربوط به تعلیم و تربیت را با استاندار مطرح کردند.

منبع: imna-790193

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید