چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان راهی مدرسه شدند

بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان راهی مدرسه شدند

کد خبر: 8864

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ کلاس درس پذیرای کلاس اولی ها در استان کرمان هستند، از شرکت بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در جشن شکوفه‌ها با بیان اینکه در استان کرمان هفت کلاس درس یک نفره (یک معلم و یک دانش‌آموز) و سه مدرسه یک نفره در حوزه عشایر دایر است، اظهار کرد: امسال ۷۰ هزار دانش‌آموز پایه اولی در ۲۶۰۰ کلاس درس تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در شهر کرمان، افزود: سال تحصیلی جدید با اجرای ویژه برنامه‌های زنگ مهر و مقاومت از ابتدای مهر برگزار می‌شود و حدود شش هزار مدرسه در استان پذیرای دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برپایی جشن جوانه‌ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم خبر داد و گفت: جشن بازگشایی مدارس و آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت به همراه رونمایی از کتاب «راز صبح» با محور زندگی حاج شیخ علی ایرانمنش مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان یکشنبه اول مهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است، تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مسئولان، فرزندان شهدای حادثه تروریستی را در روز اول مهر از خانه تا مدرسه همراهی می‌کنند.

رضایی گفت: در سه سال اخیر حدود هشت هزار معلم جدید فقط از طریق آزمون وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شده‌اند که از نظر صلاحیت‌های حرفه‌ای و سلامتی جسمی و روانی سنجیده و گزینش شده‌اند.

منبع: imna-790983

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید