چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » از رایگان شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور تا پرداخت ۸۰ درصد پول گندم‌کاران

از رایگان شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور تا پرداخت ۸۰ درصد پول گندم‌کاران

کد خبر: 9159

ایمنا از رایگان شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور، پرداخت ۸۰ درصد پول گندم‌کاران، پرداخت مستمری جاماندگان مددجویان بهزیستی و هشت پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در فهرست محققان دو درصد برتر جهان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ رایگان شدن سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور می‌رویم، در ادامه نیز پرداخت ۸۰ درصد پول گندم‌کاران مطرح شده است، همچنین پرداخت مستمری جاماندگان مددجویان بهزیستی و هشت پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در فهرست محققان دو درصد برتر جهان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور رایگان شد

سرویس دانش‌آموزان استثنایی سراسر کشور رایگان شد

حجت‌الله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: با حمایت دولت، برای اولین بار سرویس دانش‌آموزان مدارس استثنایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در شهر تهران برای دومین سال توسط شهرداری تهران سرویس دانش‌آموزان استثنایی رایگان شد، افزود: در سراسر کشور با حمایت‌هایی که دولت و البته کمک خیران و کمک شهرداری‌ها انجام شده، ۱۰۰ درصد سرویس‌ها رایگان شده است.

پرداخت ۸۰ درصد پول گندمکاران/ خرید تضمینی به حدود ۱۲ میلیون تن رسید

پرداخت ۸۰ درصد پول گندم‌کاران / جشن خودکفایی تولید در راه است

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: تا صبح روز یکشنبه، ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ارزش گندم خریداری شده را ۲۱۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندم‌کارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پرداخت بقیه پول کشاورزان پیگیری می‌شود، تصریح‌کرد: اکنون در اواخر خرید تضمینی گندم هستیم؛ با پیش‌بینی حدود ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم، تمام نیاز کشور تأمین می‌شود.

سهرابی گفت: نیاز سالیانه کشور به گندم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که از این میزان، ۱۰ میلیون تن نیاز گندم نان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیاز صنف و صنعت است.

وی درباره بذر گندم افزود: تاکنون ۵۰۰ هزار تن انواع بذر اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری شده است.

سهرابی ابراز امیدواری کرد در سال جاری با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن گندم، جشن خودکفایی بگیریم.

مستمری جاماندگان، مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود

مستمری جاماندگان، مددجویان بهزیستی پرداخت می‌شود

محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره قطع بعضی از پرداخت مطالبات معلولان مستمری‌بگیر اظهار کرد: قطع مستمری نداشتیم و سازمان برنامه و بودجه موظف است طبق اعتباراتی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند، ارقام را پرداخت کند.

وی افزود: این رقم از طریق ارقامی که سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهد به تدریج هر ماه پرداخت می‌شود، همچنین سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک‌دوازدهم عددی است که هر ماه در قانون از طریق قانون‌گذار تسریع کرده است و منابع بر اساس وصولی مصارف قرار دارد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه یکی از مشکلات تحقق نیافتن منابع هدفمندی بود، در حالی که ملزم بودیم مستمری مددجویان بهزیستی را پرداخت کنیم، تصریح کرد: یک‌دوازدهم مستمری تا شهریور پرداخت شد، اما در فهرستی که سازمان بهزیستی ارائه می‌داد، برخی نفرات از راه‌های مختلف همچون توانمندسازی خارج شدند و افراد جدید جایگزین می‌شوند، بنابراین خروج نفرات و ورود افراد جدید شکل گرفت که تعداد خروجی‌ها کمتر از ورودی‌ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفته‌اند یا مستمری آن‌ها قطع شده است، اما قطعی در کار نبود.

ملکوتی‌خواه اضافه کرد: در شهریور بخش عمده‌ای از نفراتی که در ماه‌های قبل جا مانده بودند به این فهرست اضافه شدند و مستمری آن‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم یعنی پرداختی‌ها از ۱۰۰ درصد بالاتر بوده است، در حالی که در منابع سازمان هدفمندی، ۵۴ درصد محقق شده است که به دلیل اولویت و ضرورت مددجویان بهزیستی بوده است تا به مشکل برنخورند.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: خبر خوش این است که سازمان با این پرداختی، یارانه و مستمری هیچ‌کدام از مستمری‌بگیران بهزیستی را قطع نکرده است و به سازمان بهزیستی و مسئولان وزارت رفاه وعده دادیم مستمری افرادی که در فهرست سال ۱۴۰۳ بوده‌اند و به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند را پرداخت کنیم.

۸ پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در فهرست محققان ۲ درصد برتر جهان

۸ پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در فهرست محققان دو درصد برتر جهان

افشین ملکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در لیست منتشره برای سال ۲۰۲۴، اسامی هشت نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به چشم می‌خورد که این امر افتخاری برای دانشگاه و جامعه علمی استان است.

وی افزود: این انتخاب بر اساس معیارهایی همچون تعداد مقالات، نوع مجلاتی که مقالات در آن‌ها چاپ شده است، تعداد استناد به مقالات و نقش محقق به‌عنوان نویسنده اول یا مسئول انجام می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته، تعداد پژوهشگران برتر پُر استناد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم با ادامه روند رو به رشد فعلی و حمایت دانشگاه از پژوهشگران فعال و محققان، شاهد حضور تعداد بیشتری از پژوهشگران این دانشگاه در لیست دانشمندان برتر جهان در سال‌های آینده باشیم.

منبع: imna-792938

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید