چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » آزادی ۱۶۸ زندانی جرائم غیرعمد در نیمه نخست ۱۴۰۳

آزادی ۱۶۸ زندانی جرائم غیرعمد در نیمه نخست ۱۴۰۳

کد خبر: 9170

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۱۶۸ مددجوی واجد شرایط استان با پرداخت مبلغ ۲۶۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی قوام امروز _سه‌شنبه سوم مهر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ستاد دیه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرایم غیرعمد است، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۶۸ مددجوی واجد شرایط استان با پرداخت مبلغ ۲۶۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مبلغ پرداختی برای آزادی این تعداد از مددجویان از محل کمک‌های مردمی و خیرین استان بوده است، افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از پنج هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال بوده است که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در سطح شهرستان‌های استان حدود ۷۵ درصد این مبلغ از شکات گذشت و تخفیف رضایت‌مندانه اخذ شده و در این رابطه ستاد دیه استان اقدامات قابل قبولی داشته است.

وی تصریح کرد: در بحث نوع جرایم آزاد شده توسط ستاد دیه استان در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۹۴ نفر محکوم مهریه، تعداد ۵۶ نفر محکوم مالی، تعداد ۱۶ نفر نفقه و دو نفر محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیر عمد بودند که ۱۲ نفر از آنان زن و مابقی مرد هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در پایان با اعلام شماره شبا بانک ملی به‌نام ستاد مردمی دیه استان IR۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶‌۲۰۰۲ شماره حساب ستاد مردمی دیه ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ شماره کارت ستاد مردمی دیه ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲T، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۶۲ مددجوی واجدالشرایط در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که چشم آنان به دست کریمانه خیران است.

منبع: imna-793092

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید