چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » جزئیات آلودگی هوا در خوزستان/ هوای یک شهر در وضعیت خطرناک

جزئیات آلودگی هوا در خوزستان/ هوای یک شهر در وضعیت خطرناک

کد خبر: 9210

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهر هویزه در وضعیت خطرناک، رامهرمز در وضعیت قرمز و شهرهای خرمشهر، بهبهان، ماهشهر، هندیجان و شوشتر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از خوزستان و بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، منتهی به ساعت ۱۱:۰۰ امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ شاخص کیفی هوا در شهر هویزه با شاخص ۳۶۷ در وضعیت خطرناک و شهر رامهرمز ۱۹۴ میکروگرم بر متر مربع در قرمز و ناسالم برای عموم است.

بر اساس این سامانه شاخص آلودگی هوا در شهرهای شوشتر ۱۱۹، خرمشهر ۱۳۸ ماهشهر ۱۰۱، هندیجان ۱۱۰ و بهبهان ۱۰۷ میکروگرم بر متر مکعب و نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است که بر اساس آن افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود، بر اساس این تقسیم‌بندی از صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: imna-793411

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید