پنج شنبه، 5 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » کشور ایران در حوزه تولید انرژی، فناوری و ظرفیت‌های خوبی دارد

کشور ایران در حوزه تولید انرژی، فناوری و ظرفیت‌های خوبی دارد

کد خبر: 9235

وزیر نیرو اعلام کرد: با توجه به اینکه در حوزه تولید انرژی در ایران، فناوری و ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد؛ آماده توسعه همکاری‌ها در این زمینه با روسیه و سایر اعضای بریکس هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو که چهارشنبه برای شرکت در اجلاس وزیران انرژی گروه بریکس به مسکو سفر کرده است، عصر امروز با «سرگئی تسیلیف» وزیر انرژی روسیه دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه رایزنی کرد.

توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی، فناوری‌های نوین و طرح‌های مشترک نفت و گاز، محور مذاکرات وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران با وزی انرژی روسیه در مسکو بود. در این دیدار که با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات‌های دو کشور برگزار شد، در طرف درباره اجرای طرح‌های مشترک در حوزه انرژی به توافق رسیدند.

علی‌آبادی و تسیلیف همچنین هوشمندسازی در حوزه انرژی با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تبادل تجربیات فنی و تخصصی در زمینه توانمندی‌های صنعت برق از محورهای مذاکرات وزیر نیرو کشورمان با وزیر انرژی روسیه بود.

وزیر نیرو ایران و وزیر انرژی روسیه در این دیدار همچنین ضمن مرور طرح‌های در دست اجرا در حوزه نفت و گاز، بر تکمیل این طرح‌ها در موعد مقرر تاکید کردند.

وزیر نیرو روز چهارشنبه در بدو ورود به مسکو اعلام کرد: با توجه به اینکه در حوزه تولید انرژی در ایران، فناوری و ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد؛ آماده توسعه همکاری‌ها در این زمینه با روسیه و سایر اعضای بریکس هستیم.
علی‌آبادی قرار است روز پنجشنبه در نشست افتتاحیه نشست وزیران انرژی بریکس درباره سیاست ملی انرژی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید انرژی پاک و راههای توسعه همکاری فنی-تخصصی بین کشورهای عضو این گروه سخنرانی کند.

علی‌آبادی همچنین به صورت جداگانه با برخی مقامات ارشد وزارت‌خانه‌های حوزه انرژی کشورهای عضو بریکس مذاکره و رایزنی خواهد کرد.

در آستانه نشست وزیران، سومین کمیته مقام‌های ارشد وزارتخانه‌های انرژی بریکس روز چهارشنبه با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو در حال برگزاری است.نشست انرژی جوانان بریکس و همکاری‌های تحقیقاتی انرژی بریکس از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این اجلاس است که نمایندگان ایران نیز در آن حضور فعال خواهند داشت.

کشور روسیه به عنوان رئیس دوره ای گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۵۰ رویداد را در این چارچوب برنامه ریزی کرده است. مهمترین رویداد، اجلاس سران گروه بریکس است که اول تا سوم آبان ۱۴۰۳ در کازان روسیه برگزار می‌شود.

علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی اعضای بریکس را تشکیل می‌دهند. بنا بر اعلام مقامات روس، عربستان همچنان در حال بررسی عضویت در گروه بریکس است.

منبع: imna-793619

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید