پنج شنبه، 5 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ظرفیت بالای مشهد در حوزه دیپلماسی شهری

ظرفیت بالای مشهد در حوزه دیپلماسی شهری

کد خبر: 9241

شهردار مشهد گفت: وجود مضجع نورانی امام هشتم(ع) این ظرفیت را بی‌بدیل ساخته و شورای اسلامی شهر نیز عنوان جهانشهر برکت و کرامت را برای دوره ششم مدیریت شهری انتخاب کرده که ناظر به ظرفیت بین‌المللی مشهدالرضا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف امشب _چهارشنبه چهارم مهر_ در دیدار با محمد صادق فضلی، مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری اتفاقات بینظیری رقم خورده که یکی از مهمترین برنامه ها؛ برگزاری جشنواره رسانه خورشید بود؛ در قالب این جشنواره، مشهد الرضا (ع) میزبان بیش از ۱۰۰ خبرنگار زن خارجی بود تا از نزدیک شاهد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهر باشند و بتوانند تصویری خوب و موثر از مشهد و جمهوری اسلامی به جهانیان نشان دهند و این مهم نیز رقم خورد.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همواره یکی از برنامه‌های مهم ما در این دوره از مدیریت شهری بوده و شورای اسلامی شهر نیز اهتمام ویژه‌ای به این امر به عنوان یک دستور کار در صحن علنی دارد.

شهردار مشهد گفت: تصمیم داریم با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد معابری را درخور شان و شخصیت شهدای بزرگوار خدمت نام‌گذاری کنیم؛ یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان را که پرچمدار دیپلماسی مقاومت بودند را گرامی می‌داریم.

قلندر شریف با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی شهر مشهد گفت: وجود مضجع نورانی امام هشتم (ع) این ظرفیت را بی‌بدیل ساخته و شورای اسلامی شهر نیز عنوان جهانشهر برکت و کرامت را برای دوره ششم مدیریت شهری انتخاب کرده که ناظر به ظرفیت بین‌المللی مشهدالرضا (ع) است.

وی در پایان گفت: حضور زائران بین‌المللی نیز این ظرفیت را دوچندان کرده و آماده گسترش دیپلماسی شهری در چارچوب‌های تعریف شده هستیم.

همچنین مهدی ناصحی رئیس شورای شهر مشهد در این نشست اظهار کرد: مشهد دارای ظرفیت های بسیار بی نظیری است و اتفاقات این شهر به سرعت جنبه رسانه‌ای و بین‌المللی پیدا می‌کند؛ یکی از ویژگی‌های مردم مشهد قدرشناسی آنان بوده که این نیز از ظرفیت‌های شهر است.

وی افزود: یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم، دیپلماسی شهری بوده و شعار ما نیز جهانشهر برکت و کرامت است؛ رویدادهای رسانه‌ای بزرگی در مشهد رقم خورده است که یکی از آن‌ها جشنواره خورشید بود؛ در قالب این جشنواره بیش از ۱۰۰ بانوی خبرنگار خارجی مشهد آمدند و روایتگر زندگی زنان موفق این شهر و کشور شدند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: قطعاً یک معبر ویژه به نام شهید امیر عبداللهیان نامگذاری خواهد شد؛ در خصوص اجلاسیه این شهید نیز تیم رسانه‌ای بسیاری قوی در مشهد وجود دارد که می‌توانند این اجلاسیه را به خوبی برگزار کنند، قطعاً همه حوزه ها از جمله روابط عمومی شهرداری و حوزه زیارت گردشگری نیز پایکار این اجلاسیه خواهند بود.

منبع: imna-793648

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید