جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » انتخاب ۲ نماینده معین برای پیگیری مسائل شهرستان اسلامشهر

انتخاب ۲ نماینده معین برای پیگیری مسائل شهرستان اسلامشهر

کد خبر: 9286

نماینده مردم اسلام‌شهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجمع نمایندگان استان تهران، ۲ نماینده معین، از بین ۳۰ نماینده حوزه انتخابیه تهران، برای پیگیری مسائل شهرستان اسلام‌شهر تعیین شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرستان اسلام‌شهر با وسعت جغرافیایی قریب به ۲۰۰ کیلومترمربع و جمعیت ساکن بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر، در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان یکی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه تهران، اسلام‌شهر، ری، شمیرانات و پردیس شناخته شده و مردم انقلابی و ولایت‌مدار این شهرستان برای انتخاب ۳۰ نماینده به‌پای صندوق رای می‌روند و انتظار می‌رود که از این تعداد نماینده، نفراتی هم در منطقه حضور داشته و مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری کنند.

باتوجه‌به اینکه در این حوزه انتخابیه محل و دفتری برای حضور نمایندگان مجلس و ملاقات با مردم و جود ندارد و تقریباً پل ارتباطی مردم با نمایندگان قطع است، برخی نمایندگان هر از گاهی آن‌هم فقط به‌منظور شرکت در مراسمی و بزرگداشتی حاضر می شوند و از برخی مسائل منطقه مطلع و آنها را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

مجتبی رحمان‌دوست اظهار کرد: پس از اعتمادی که مردم به ما کردند و با رای خود بنده را به‌عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی برگزیدند، همواره بر خود وظیفه و تکلیف دانستم که پیگیر مسائل و رفع مشکلات آن‌ها باشم، امیدوارم در این راه بتوانم با تمام توان پیگیر مطالبات آنها شوم و در این راه برای مردم فهیم و ولایت‌مدار این حوزه انتخابیه خدمتی انجام دهم.

وی افزود: با تشکیل مجمع نمایندگان تهران در جلسه اخیر مجمع که با حضور استاندار تهران داشتیم بحث تشکیل دفتر نمایندگان در شهرستان‌های حوزه انتخابیه به‌ویژه اسلام‌شهر، مطرح و برنامه‌ریزی برای ایجاد یک دفتر برای نمایندگان مجلس در این شهرستان در دستور کار اعضای مجمع قرار گرفت، به همین منظور و با تصویب اعضای مجمع بنده و محمد سراج به‌عنوان نماینده معین شهرستان اسلام‌شهر انتخاب شدیم تا پیگیر موضوعات و مشکلات این خطه از استان باشیم.

نماینده مردم اسلام‌شهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروههای تخصصی در مجمع نمایندگان برای رسیدگی به مسائل، بیان کرد: برای پیگیری تخصصی و بهتر مسائل و مشکلات مردم شهرستان‌های استان تهران هشت کارگروه با موضوعات مدیریت استانی، فرهنگی، اقتصادی، آموزش و فناوری، کشاورزی، زیربنایی، مدیریت شهری و سلامت با حضور تعدادی از نمایندگان در هر کارگروه تشکیل شده تا مطالبات مردم از دستگاه‌ها و مسئولین ذی‌ربط و دولت پیگیری شود.

رحمان‌دوست با اشاره به‌ضرورت احصاء نظام مسائل هر شهرستان، گفت: اگر نظام مسائل شهرستان در دسترس نمایندگان باشد، با اولویت‌بندی‌هایی که با نظر مردم منطقه تعیین شده اند موضوعات مختلف را پیگیری خواهیم کرد تا نتیجه مطلوب به دست آید و مشکلات مردم برطرف شود.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان اسلام‌شهر که تکمیل و بهره‌برداری آن مورد مطالبه مردم بوده، بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلام‌شهر است که باتوجه‌به پیگیری‌های انجام شده و تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه به‌زودی عملیات عمرانی آن به اتمام می‌رسد و پس از آن کار تأمین تجهیزات موردنیاز از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام و قابل بهره‌برداری خواهد شد.

نماینده مردم اسلام‌شهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تأکید بر ضرورت و اهمیت پیگیری مشکلات مردم منطقه، افزود: در سطح شهرستان اسلام‌شهر تعدادی طرح عمرانی و خدماتی از جمله پروژه‌های مترو، جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب و توسعه و بهبود ناوگان حمل‌ونقل همچنین کمبود سرانه‌های آموزشی و ورزشی، با مشکلاتی از قبیل کمبود اعتبارات و دستورالعمل‌های اداری روبرو هستند که تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری از تمامی ظرفیت نمایندگی در مجلس پیگیر مطالبات شهرستان اسلام‌شهر باشیم و توجه به اولویت‌های اسلام‌شهر دستور کار جدی قرار دارد.

وی با اشاره اختیارات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: هر نماینده مجلس سه وظیفه قانون‌گذاری، نظارت و ارتباط مردمی را برعهده دارد و در همین راستا می‌تواند از وزرا و رؤسای سازمان‌ها و رئیس‌جمهور پیگیر امور حوزه انتخابیه خود باشد، و با توجه به اینکه از بسیاری مسائل و پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان اسلام‌شهر مطلع هستم، از مردم می‌خواهم برای سریع‌تر و راحت‌تر انجام‌شدن کارها اجازه دهند نقش کاتالیزور (کنش یار) را ایفا کنم.

نماینده مردم اسلام‌شهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایط کنونی نمایندگان باید پیگیر منابع مالی و تأمین اعتبارات پروژه‌های ملی و منطقه‌ای در سطح استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه بوده و نقش کاتالیزور و تسهیل‌کننده اجرای این پروژه‌ها در همراهی با دولت داشته باشند.

رحمان‌دوست با اشاره به ضرورت شناسایی مسائل و مشکلات موجود در شهرستان اسلام‌شهر، خاطرنشان کرد: اگر نظام مسائل شهرستان تهیه و در دسترس قرار گیرد، بر اساس اولویت‌بندی‌های مردم شهرهای اسلام‌شهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی مسائل و موضوعات و تخصیص اعتبارات را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

باتوجه‌به اینکه پس از برگزاری دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و راهیابی منتخبین مردم به خانه ملت و تصدی کرسی نمایندگی مجلس تشکیل مجمع نمایندگان استان تهران، تاکنون دفتر و محلی برای برقرای ارتباط مردم با منتخبین خود در سطح شهرستان اسلام‌شهر راه‌اندازی نشده، امید آن می رود که با تعیین دو نماینده معین برای شهرستان اسلام‌شهر مسائل و مشکلات مردم این شهرستان در حوزه‌های مختلف بیش از گذشته مورد پیگیری نمایندگان و رسیدگی مسئولان قرار گیرد.

منبع: imna-793953

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید