جمعه، 6 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » ۲.۸ میلیون نفر به جمعیت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزوده شد

۲.۸ میلیون نفر به جمعیت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی افزوده شد

کد خبر: 9293

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در طول سه سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان ما افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، میرهاشم موسوی امشب _پنجشنبه پنجم مهر_ در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های مهم سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار، بیمه و درمان خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند و از این جهت در اقتصاد کلان کشور نیز نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند، افزود: با اینکه در ابتدای قبول مسئولیت در این سازمان با بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به بانک رفاه مواجه بودیم، اما با هدایت راهبری شهیدرئیسی در مدت کوتاهی بدهی کلان سازمان به بانک رفاه پرداخت شد و توانستیم از این بحران خارج شویم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان ما افزوده شد، گفت: از این محل ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار در سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد شد.

موسوی افزود: این وضعیت می‌تواند تا پنج سال آینده استمرار داشته باشد و این بازه ۵ ساله فرصت مغتنمی است تا سازمان تأمین‌اجتماعی وارد حوزه سرمایه‌گذاری اختیاری شده و از آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در همین ماه اخیر ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه سازمان اعم از حقوق و مستمری بازنشستگان و کارکنان بدون یک ریال استقراض پرداخت شد که این حاصل اراده و تلاش کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با ذکر اینکه در صندوق‌های بازنشستگی کشورهای مختلف نسبت دارایی‌ها یا برابر با تولید ناخالص ملی یا بیش از آن است، گفت: اما دارایی مجموعه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ما به یک سوم تولید ناخالص هم نمی‌رسد و این مشکلی است که باید با ورود جدی به عرصه سرمایه‌گذاری حل شود.

موسوی با ذکر اینکه برخی اشخاص می‌گویند صندوق تأمین‌اجتماعی دچار بحران جدی است، گفت: همین افراد اقدام به بحران‌سازی‌های افراطی کنند، اما در سازمان تأمین‌اجتماعی به به این موضوع قائل نیستیم، بلکه معتقدیم چالش‌هایی وجود دارد که با تجربه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانیم از این چالش‌ها عبور کنیم.

منبع: imna-793975

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید