دوشنبه، 9 مهر 1403
ایده خبر » ورزشی » لزوم برگزاری برنامه‌های مرتبط با جشنواره کودک در محلات کم‌برخوردار اصفهان

لزوم برگزاری برنامه‌های مرتبط با جشنواره کودک در محلات کم‌برخوردار اصفهان

کد خبر: 9442

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌های مختلفی در طول هفته‌ای که جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شهر اکران می‌شود، در این منطقه برگزار خواهد شد و اولویت اجرای آن در محلات کم‌برخوردار خواهد بود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقش جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در معرفی و برندینگ شهر اصفهان اظهار کرد: ابتدا باید افراد مستعد در زمینه فیلم‌سازی شامل بازیگری، تهیه کنندگی، کارگردانی و سایر زمینه‌های این رشته را شناسایی کرد و پس از آن با دعوت گرفتن از اساتید مجربی که در سطح کشوری مورد تائید واقع شده‌اند را برای آموزش افراد مستعد استفاده کرد تا تجربه بار علمی شهر در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی افزود: فیلم‌سازی در صنایع مختلف با علم و تجربه‌‎اندوزی میسر است، اما فیلم‌سازی در صنعت کودک و نوجوان نیازمند حمایت مسئولان شهری و کشوری است و در نهایت پس از آموزش افراد مستعد، به کارگیری آن‌ها در عرصه تولیدات فیلم کودک و نوجوان است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برگزاری برنامه‌ها و جنگ‌هایی با آیتم‌های متفاوت تفریحی ویژه سنین کودک و نوجوان در مدارس از جمله مدارس ابتدایی دولتی در مناطق کم‌برخوردار سطح منطقه شامل می‌شود؛ علاوه‌بر آن ویژه برنامه‌های شبانگاهی عمومی نیز در برنامه‌های جشنواره در فرهنگسراها و یا بوستان‌های سطح منطقه برنامه‌ریزی شده است.

محمدحسینی گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده احتمال حرکت سینمای سیار در محلات مختلف فراهم خواهد شد که این سینمای سیار توسط اتوبوسی مجهز به تلویزیون شهری است و سعی بر این شده تا در بیشتر محلات کم‌برخوردار حرکت کند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های ذکر شده در طول هفته‌ای که جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شهر اکران می‌شود، برگزار خواهد شد و اولویت اجرای آن در محلات کم‌برخوردار خواهد بود.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان مربوطه به موضوع فیلم و سینما باید در طول سال تعدادی از سینماهای هر شهر را به اکران فیلم‌های مخصوص رده سنی کودک و نوجوان اختصاص دهند تا علاوه‌بر حضور فعال کودکان و نوجوانان، مشوقی برای فعالیت فعالان این عرصه به‌منظور تولیدات بیشتر ایجاد شود.

محمدحسینی با اشاره به مهمترین وظایف مسئولان شهر و استان در قبال جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: اولویت نخست این است که باید نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های علمی، عملی و بومی این رشته در شهر و شهرستان‌های اطراف داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره همچون سال‌های گذشته صرفاً نباید برای شهر اصفهان باشد و امکان اکران فیلم‌ها در سایر شهرستان‌های این استان و حتی سایر شهرهای کشور باشد تا از ظرفیت‌های بومی محلی سایر شهرها بهره گرفت.

منبع: imna-795022

دسته بندی: ورزشی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید