چهارشنبه، 4 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ با قیمت ۱۷ هزار دلار وارد بازار چین شد

چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ با قیمت ۱۷ هزار دلار وارد بازار چین شد

کد خبر: 9050

مدیران‌خودرو در زمستان ۱۴۰۲، تولید تیگو ۸ پرو را به دلیل قیمت‌گذاری دستوری متوقف کرد. در همین حال، نسخه جدید این خودرو یعنی چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ وارد بازار چین شده است.

به گزارش بازار، مشتریان چینی می‌توانند این خودرو را در قالب پنج تیپ خریداری کنند. قیمت چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ نیز بین ۱۱۹۹۰۰ تا ۱۵۳۹۰۰ یوان متغیر است که معادل تقریبی ۱۶۹۰۰ تا ۲۱۷۰۰ دلار آمریکا می‌شود. به عبارتی ارزان‌ترین تیپ تیگو ۸ پرو حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد و گران‌ترین تیپ آن، ۱.۳ میلیارد تومان خواهد بود.

تمامی تیپ‌های این خودرو همانند نسخه‌ای که مدتی قبل در ایران به تولید می‌رسید، دیفرانسیل جلو هستند. نکته جالب در مورد قیمت چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵، کاهش قیمت آن نسبت به مدل‌های ۲۰۲۴ است. تیپ پایه این خودرو اکنون ۷۰۰۰ یوان یا ۹۹۰ دلار (۵۹ میلیون تومان) ارزان‌تر از مدل ۲۰۲۴ است. در حال حاضر خط محصول تیگو ۸ بسیار گسترده است و شامل این مدل‌ها می‌شود: پرو، پلاس، چمپیون ادیشن، پلاس C-DM هیبریدی، آنر ادیشن و اسپشیال ادیشن.

مشخصات چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

ظاهر تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ در مقایسه با مدل ۲۰۲۴، بدون تغییر باقی مانده است. البته برخلاف بازار ایران، مشتریان چینی می‌توانند این خودرو را با آرایش صندلی‌های ۵ و ۷ نفره خریداری کنند. حجم صندوق بار در نسخه ۵ نفره ۸۸۹ لیتر و در نسخه ۷ نفره ۱۹۳ لیتر است که البته با جمع کردن ردیف دوم و سوم صندلی‌ها، این حجم به ۱۹۳۰ لیتر در هر دو نسخه افزایش خواهد یافت. این خودرو در چهار رنگ بدنه خاکستری، سفید، مشکی و یشمی ارائه می‌شود.

مشتریان چینی دو انتخاب برای موتور چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ دارند. پیشرانه نخست ۱.۶ لیتری توربوشارژر و پیشرانه دوم دو لیتری توربوشارژر است که در خودروهای فعلی فونیکس در ایران مورد استفاده قرار گیرند. گیربکس‌های هفت سرعته دوکلاچه و هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارند. رینگ‌های ۱۹ و ۱۸ اینچی نیز برای خودرو قابل انتخاب هستند. فروش این خودرو نسبت به سال گذشته ۲۱.۱۱ درصد افزایش یافته است. تیگو ۸ پرو هم‌اکنون در جایگاه سیزدهم از لیست پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار چین قرار دارد.

منبع: tahlilbazaar-304627

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید