سه شنبه، 3 مهر 1403
ایده خبر » اقتصادی » اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به لبنان است

اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به لبنان است

کد خبر: 9128

مجله اکونومیست گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی طرحی برای حمله زمینی به جنوب لبنان و ایجاد یک "منطقه حائل" در خاک این کشور است.

به گزارش بازار، به نقل از رای الیوم، این نشریه انگلیسی به نقل از یک افسر ذخیره رژیم صهیونیستی آشنا با جزئیات استراتژی این رژیم در قبال لبنان، نوشت: «طرح‌های تهاجم زمینی آماده شده است، اما هنوز نیروی کافی برای اجرای این طرح‌ها نداریم.»

اکونومیست خاطرنشان کرد که برخی از مقامات اسرائیلی پیشنهاد می‌کنند «با توجه به حذف تعدادی از رهبران حزب‌الله، هر چه سریعتر از هرج و مرج در صفوف این جنبش بهره‌برداری شود».

این مجله افزود: هم‌زمان برخی دیگر از ژنرال‌ها و نیز یوآو گالانت وزیر جنگ از استراتژی فعلی حمایت می‌کنند و معتقدند در شرایط فعلی حزب‌الله ممکن است در محاسبات خود تجدید نظر و حملات به اسرائیل را رها کند.

به نوشته این مجله، با وجود تدارکات نظامی رژیم صهیونیستی در مرز مشترک با لبنان و تشدید تنش اخیر پس از انفجار تجهیزات ارتباطی و پیجوهای حزب‌الله در لبنان، هرچند هنوز صحبتی از جنگ گسترده بین تل آویو و مقاومت لبنان نیست، اما این جنبش ممکن است استفاده از موشک‌های دوربرد را برای حمله به تل‌آویو آغاز کند و در صورت تنش‌های گسترده، حملاتی را هم به سایر مناطق در سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد داد.

منبع: tahlilbazaar-304882

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید